تاریخچه سازندگان دیزل-قسمت4-کمپانیMAN


گروه کارخانجات MAN : Image result for logo man

فعالیت کمپانی MAN در زمینه تولید موتورهای احتراق داخلی ، با طراحی و ساخت اولین موتور دیزل در سال 1905 شروع شده است که تا به امروز ادامه داشته و دارای سابقه فعالیت صد ساله در زمینه تحقیق ، توسعه و تولید مولدهای قدرت میباشدامروزه این کمپانی تعداد زیادی شرکتهای وابسته تولیدی و تحقیقاتی است که در مجموع صنایع گوناگونی نظیر نقلیه، دریایی ، کشاورزی ، ماشین آلات صنعتی و هوافضا را با بکار گیری 74000 نیروی انسانی ، تحت پوشش قرار داده استکارخانجات تولیدی این کمپانی نمایندگی های فراوان در سر تا سر دنیا از جمله در کشورهای آلمان ، اتریش ، استرالیا ، آفریقای جنوبی ، ترکیه و ایران جهت مونتاژ ، سرویس و خدمات محصولات موجود است ، که تحت لیسانس این سازنده میباشند.

شرکت Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg SE (به آلمانی) و به اختصار MAN شرکت مهندسی و صنایع سنگین آلمانی و شرکت تابعه گروه فولکس ‌واگن می باشد که در سال ۱۷۵۸ در شهر مونیخ کشور آلمان، توسط جیمز مان، پایه گذاری شده است. در حال حاضر ری‌هافن مدیر عامل اجرایی این شرکت می باشد. شرکت مان یک شرکت سهامی عام بوده که در صنعت خودرو سازی و صنایع سنگین فعالیت دارد. در سال ۱۸۶۹شرکت مان بر اساس حروف نام نوه جیمز مان به نام ادوارد دسبورو مان و فردریک مان بهED & F تغییر نام داد. در سالهای ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۲ بخشی از فعالیت شرکت مربوط به پروژه مونو ریل و تجهیزات متعلق به آن شد. در اوایل سال ۱۹۰۴ شرکت مان کار روی موتور دیزل را آغاز کرد. این شرکت جزو اولین شرکتهایی بود که به موتورهای دیزل توجه جدی نشان داد تا جایی که در ۱۹۲۳میلادی کامیونهایی با مدیریت پاشش سوخت عرضه کرد. در سال  ۱۹۷۱ میلادی، شرکت مان، سهام کامیون سازی بوزینگ را خریداری کرد. تصویر  یک شیر که در نام تجاری مان وجود داشت به این دلیل بود که علامت تجاری بوزینگ یک شیر نر بوده است.
گروه صنعتیMAN  یکی از تولید کنندگان برتر خودروهای تجاری در جهان می باشد. همچنین این شرکت فعالیتهای گسترده ای در زمینه  ساخت دیزل ژنراتورهای سیستم های رانش دریایی و نیروگاه های برق، در برنامه کاری گروه خود قرار داده است. از عمده محصولات این شرکت می توان به وسایل نقلیه تجاری (کامیون، اتوبوس و …)، موتورهای دیزلی، موتورهای خودرو و توربو ماشین ها اشاره کرد.
از افتخارات شرکت MAN  می توان به نکته اشاره کرد که اولین موتور دیزل در جهان توسط rudolf-diesel  در این شرکت طراحی و ساخته شد است.

شرکت MAN diesel & Turbo از ادغام دو شرکت MAN Turbo و Diesel MAN با یکدیگر در سال ۲۰۱۰ شکل گرفته است.

شرکتهای اصلی زیر مجموعه MAN به قرار زیر میباشند :

  • MAN NUTZFAHRZEUGE – AG

  • FERROSTALL

  • MAN ROLAND

  • MAN B& W

  • BWE

  • MAN TECHNOLGIE …

جدای از شرکتهای زیر مجموعه و وابسته ، MAN NUTZFAHRZEUGE-AG فعالیت خود را در زمینه تولید موتورهای احتراق داخلی سیلندر پیستونی اشتعال تراکمی و جرقه ای متمرکز نموده و دارای شاخه های تولیدی ذیل میباشد :

  • وسایل حمل و نقل سنگین با ظرفیتهایتا 50 تن مانند کامیونها ، تراکتورها ، تریلرها و شاسی های گوناگون برای مصارف خاص

  • ماشین آلات خدمات شهری ، جاده ای و عمومی

  • اتوبوس های شهری وبین شهری با سوختهای مختلف

  • موتورهای دیزل با مصارف نقلیه ، صنعتی ، نیروگاهی از KW 75 به بالا

  • موتور پمپ های صنعتی از 116 تا KW 682

  • صنایع راه آهن از 133 تا KW 735

  • سیستم های دریایی از 60 تا KW 882

  • موتورهای گازی از KW 37 به بالا

پیشرفته و توسعه تکنولوژی ، تمایل به استفاده از موتورهای گازی با آلایندگی کم و توانایی بالا را افزایش داده ، بطوریکه ، تحقیق و توسعه این سازنده بر روی موتورهای گازی متمرکز گردیده استشایان ذکر است بسیاری از سازندگان موتورهای احتراق داخلی در زمینه تولید موتورهای گازی اشتعال جرقه ای ( SI ) ناموفق بوده و از این حیث کمپانی MAN در جایگاه مناسبی قرار دارد.

با توجه به اینکه تکنولوژی که سوخت به صورت مماس به سطح کروی پیستون پاشیده شده و با هوای چرخشی بوسیله سوپاپ لبه دار به موتور هدایت شده و مخلوط می شود، لذا محصولات این شرکت با وجود مصرف سوخت کم، بازده حرارتی نسبتا زیادی دارند.
این شرکت شرکا و همکارانی در نقاط مختلف دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا، لهستان، هند و ترکیه دارد

موفقیت در ساخت موتورهای گازی با راندمان بالا و آلایندگی کم بر پشتوانه علمی ساخت موتورهای دیزل این شرکت استوار است.

اکنون بیش از 30 سال از فعالیت MAN در صنعت موتورهای گازی میگذرد و در حال حاضر بیشتر این موتورها در وسایل نقلیه اتوبوسهای گازی و سیستم های تولید همزمان (CHP) بکار گرفته میشوند.

مقالات

BAUDOUINBenzCaterpillarComapDatakomDeep SeadeutzLOVOLMANMotorsazanMTUMWMSKLپاراللتعمیر دیزل ژنراتورخرید دیزل ژنراتوردیزلدیزل_ژنراتورژنراتورسنکرونقیمت_دیزل_ژنراتورگاورنرلیست قیمت دیزل ژنراتورنصب_دیزل_ژنراتورولتاژ_رگولاتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− شش = 0