نصب صحیح دیزل ژنراتور


برای تضمین عملکرد رضایت بخش دستگاه دیزل ژنراتور، نصب آن باید طبق راهنمایی‌های نصب استاندارد شرکت تولید کننده انجام شود. رعایت اقدامات ایمنی مناسب باید در هنگام نصب، راه اندازی و بهره برداری از دیزل ژنراتور‌ها در نظرگرفته شود. دستگاه‌های دیزل ژنراتور ممکن است مدت زمان طولانی را کار کنند، لذا نیازمند نگهداری با برنامه ریزی قبلی می‌باشند. پس کلیه افرادی که از دستگاه دیزل ژنراتور استفاده می‌نمایند باید درمورد نحوه کار و ایمنی از آن نیز اطلاعات کافی داشته باشد.

  • جهت نصب دستگاه در فضای باز یا فضای بسته، سیستم تهویه مناسب جهت ورود و خروج هوا مورد احتیاج خواهد بود چراکه دود خروجی و گرمای اگزوز موتور برای کارکنان خطرناک است. اگزوز موتور برای تمام دیزل ژنراتور‌های نصب شده در فضای بسته باید از طریق لوله کشی بدون نشتی و مطابق با کدها، استاندارد‌ها یا سایر الزامات مربوطه به بیرون انتقال داده شود.
    نصب تهویه مناسب برای دیزل ژنراتور اولا باعث خروج گازی‌های سمی ناشی از کار کردن دیزل ژنراتور می‌شود.
    دوما به بهینه سازی سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور به منظور کاهش دمای دیزل ژنراتور که باعث افزایش طول عمر دیزل ژنراتور کمک می‌کند. از نصب دیزل ژنراتور در محیط‌های مرطوب و یا مکان‌هایی با دمای نامناسب باید اجتناب کرد، حرارت بالا در اتاق دیزل ژنراتور باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود و تکرار این مسئله به دستگاه آسیب می‌زند. این ملاحظات باید برای ایمنی دیزل ژنراتور‌ها در نظر گرفته شوندو این فقط شامل حفظ ایمنی اپراتور ایمنی کارکرد دیزل ژنراتور نیز در نظر گرفته می‌باشد.
  • در هنگام جابجایی دیزل ژنراتور از اتصال قلاب به دستگیره موتور یا دستگیره بالابر استفاده نکنید و از نقاط مخصوص بالابر، تعبیه شده بر روی شاسی زیر دستگاه یا کانوپی استفاده کنید. از شرایط مناسب جرثقیل یا تجهیزات جانبی و ظرفیت مناسب برای تحمل وزن دیزل ژنراتور اطمینان حاصل کنید. برای استفاده از دیزل ژنراتور سیار تمام کدها، استاندارد‌ها و سایر مقررات و قوانین ترافیکی را مطالعه کنید. از سوار شدن بر روی دیزل ژنراتور سیار بپرهیزید. اجازه ندهید کارکنان بر میله یدک کش ایستاده یا سوار آن شوند. در هنگام جاگیری دستگاه حتما باید فاصله مناسب دستگاه از هر طرف با دیواره‌های مجاور رعایت شود.
  • استفاده از کابل با کیفیت مناسب و محاسبه سطح مقطع کابل متناسب با توان خروجی دستگاه عامل مهمی در ایمنی دستگاه می‌باشد. اتصالات الکتریکی و کابل‌ها را حتما با پیروی از کد‌های الکتریکی و استاندارد‌ها مربوطه وصل کنید. این امر شامل الزامات مورد نیاز برای اتصال دستگاه به سیستم ارت نیز می‌شود. لوله کشی اگزوز جهت خروج دود تولید شده ناشی از کار کرد دستگاه باید به درستی وطبق دستور العمل‌ها انجام شود. موتور دستگاه دیزل ژنراتور نیز از دو نوع سیستم هوا خنک کن و سیستم رادیاتور برای خنک کاری موتور استفاده می‌کند؛ که استفاده از نوع خنک کننده با رادیاتور از سایر دستگاه‌های دیزل متداول‌تر می‌باشند.
  • تعویض منظم روغن و استفاده از روغن با کیفیت مناسب از اهمیت بالایی برای افزایش طول عمر دستگاه برخوردار است. موتور ژنراتوری که با سوخت دیزل کار می‌کنند از سیستم تزریق مستقیم برای سوخت استفاده می‌کند و این باعث کاهش نگرانی از بابت آتش سوزی مستقیم خواهد شد. با نگهداری منظم از دستگاه‌های دیزل ژنراتور از عملکرد صحیح سنسور‌های قطع کن و یا خاموش کننده اطمینان حاصل می‌کنیم و از عوامل آتش سوزی به دلیل هرنوع نشتی کاسته خواهد شد.
  • بار تحمیلی به دستگاه دیزل ژنراتور باید متناسب با توان دستگاه باشد و از تحمیل بار اضافی به دستگاه دیزل ژنراتور باید اکیداً خودداری شود.
  • دسترسی ساده و آسان به کلیه اجزای دیزل ژنراتور با رعیت اصول ایمنی باید امکان پذیر باشد.

مقالات

CumminsdeutzLOVOLMANMWMperkinsSKLVOLVOWARTSILAاس کا الپرکینزتعمیر دیزل ژنراتورخرید دیزل ژنراتوردیزل ژنراتوردیزل ژنراتور ایرانیدیزل ژنراتورSKLساخت تابلو دیزل ژنراتورسرویس ونگهداری دیزل ژنراتورقطعات دیزل ژنراتورقیمت دیزل ژنراتورکاترپیلارلیست قیمت دیزل ژنراتورنصب_دیزل_ژنراتورولو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


هشت − 5 =