دیزل ژنراتور معیوب چه علائمی دارد؟


در حین کار کرد دیزل ژنراتور، می‌توان به علائمی اشاره کرد که نشان دهنده‌ی شرایط غیر ایمن و یا حتی خطرناک می‌باشد؛ که اپراتوربا علم به این اطلاعات و انجام بازدید‌های منظم از رخداد اتفاقات ناگوار و یاعدم آماده بکار بودن مولد جلوگیری می‌کند.
اگزوز (exhaust)
بازدید ازکل سیستم اگزوز که شامل منیفلد، توربوشارژر و لوله‌های مربوط به مجرای خروجی می‌شود. چک کردن محل اتصالات، جوش، واشر‌ها و محل‌هایی که به هم متصل شده اند فاقد نشتی باشد؛ و در صورت مشاهده نشتی سریعا برطرف شود. همچنین مطمئن شوید که لوله اگزوز محیط مجاور خودش را بیش از اندازه گرم نمی‌کند.
سیستم سوخت رسانی (fuel system)
در حین عملکرد دیزل، بازرسی از لاین انتقال سوخت، لاین برگشت وفیلترها. انجام شود. با بازدید‌های منظم ازخطوط انتقال سوخت ازعدم شکستگی احتمالی آن مطمئن شویم و فاقد اصطکاک با هر جسم دیگری باشند. سیستم برق رسانی:DC electrical system چک کردن سر باتری که فاقد سولفاته و محکم باشد. (اتصال غیر استاندارد مانع از استارت مناسب می‌شود)
موتور (engine)
بررسی سطح و دمای آب رادیاتوربه همراه چک کردن وضعیت روغن و فشار آن به صورت روزانه.
اکثر مشکلات موتور با یک آلارم مشخص می‌شود. با دقت به موتور در هنگام کارکرد توجه کنید و به صدا‌های آن گوش دهید؛ که اگر تغییری در ظاهر آن مشاهده شد نشان می‌دهد به سرویس یا تعمیر نیازمند است.
گوش به زنگ عملکرد اشتباه، لرزش، دود بیشتر از اندازه، کم شدن توان یا زیاد شدن مقدار روغن داخل کارتر، مصرف سوخت و همچنین صدای غیرمتعارف از موتور باشید.
سطح روغن هنگامیکه موتور خاموش است در فواصل زمانی معین بررسی شود.
برای صحت این مطلب در قسمت اطلاعات روغن موتور می‌توانید بببینید:” موتور را خاموش کنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا اجازه داده شود به روغنی که در قسمت بالای موتور است به (crank case) یا محل میل لنگ برگردد. همیشه سطح روغن را نزدیک قسمت full نگه دارید.
• سعی شود از روغنی که دارای استاندارد‌های کمپانی است استفاده شود که دارای ویسکوزیته مناسب است.
• روغن‌ها و فیلتر‌ها را طبق دستور کمپانی تعویض کنید. (هر ۲۵۰ ساعت کارکرد یا هر ۶ ماه)
• قبل از تعویض فیلتر و روغن حتما دستورالعمل کمپانی را مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید.
روغن و فیلتر‌ها باید طوری دفع شود که از آسیب زدن به محیط زیست جلوگیری شود. در ذیل مواردی که برای همواره ایمن بودن وعملکرد بهترمولد می‌بایست به طور مستمر مورد بازدید و بازرسی قرارگیرند، بیان شده است
منبع:برق نیوز

مقالات

CaterpillarCumminsDatakomDSELOVOLperkinsSKLVOLVOwoodwardاس کا الپرکینزتعمیر دیزل ژنراتورخرید دیزل ژنراتوردیزل ژنراتوردیزل ژنراتور ایرانیدیزل ژنراتورSKLساخت تابلو دیزل ژنراتورسرویس ونگهداری دیزل ژنراتورقطعات دیزل ژنراتورکامینزلیست قیمت دیزل ژنراتورنصب_دیزل_ژنراتورولو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


6 + = ده