سیستم اگزوز دیزل ژنراتور


سیستم اگزوز ضمن کاهش صدای حاصل از احتراق، گاز‌های خروجی از سیلندر‌ها را بسرعت به خارج از محیط نصب هدایت می‌کند. طراحی مسیر لوله‌ها بسیار مهم است، زیرا هرگونه مقاومتی در مسیر خروج این گاز‌ها سبب ایجاد فشار منفی شده و این به نوبه خود سبب کاهش توان خروجی موتور و افزایش حرارت میگردد. گاز‌های خروجی توسط مانیفولد اگزوز از هر سیلندر جمع آوری شده و در نهایت به یک لوله واحد هدایت میشوند.

طراحی مانیفولد‌ها بگونه‌ای است که هدایت دود در آن‌ها با حداقل اغتشاش و عدم ایجاد فشار منفی انجام میشود. در انواع دیزل‌ها عمدتا از مانیفولد‌های خشک استفاده میشود ولیکن در بعضی کاربرد‌های خاص از لوله‌های دو جداره که با لایه‌ای از آب خنک میشود و یا سه جداره که با لایه‌ای از آب و لایه‌ای از هوا خنک میشود استفاده میشود. این تجهیزات اضافی هیچگونه تاثیری در انتقال حرارت نداشته و فقط جهت حفاظت فیزیکی اپراتور در مقابل لمس قطعات داغ بکار میروند.

موقعیت اتاق و چیدمان تجهیزات در داخل اتاق نصب تعیین کننده مسیر اگزوز دستگاه میباشد علیهذا در طراحی مسیر موارد ذیل باید لحاظ گردد.

۱- افت فشار ایجاد شده در طول مسیر نباید بیش از ۷KPA باشد که مقدار آن به عواملی نظیر طول لوله – تعداد زانو‌های بکار رفته -زاویه زانو‌ها –ساختمان منبع اگزوز- لوله فلاکسیبل و درب آب بندی انتهای اگزوز بستگی دارد.

۲- تجهیزات بکار رفته در مسیر اگزوز باید بگونه‌ای نصب گردند که هیچگونه فشاری از آن‌ها به دستگاه وارد نشود.

۳- حداقل فاصله سیستم اگزوز از مواد قابل اشتعال ۲۵ سانتی متر میباشد.

۴- زاویه برش انتهای لوله ۳۰ تا ۴۰ درجه باشد که مانع از اغتشاش دود شده و موجب کاهش صدا میشود.

۵- درچند نقطه در پایین‌ترین سطح، باید خروجی با درپوش برای تخلیه آب قرار داده شود.

۶- استفاده از لوله اگزوز مشترک با سایر دستگاه‌ها مانند بویلر و همچنین سایر دیزل ژنراتور‌ها سبب برگشت دود به سوی دستگاه خاموش میشود لذا هر دستگاه دیزل ژنراتور باید لوله اگزوز اختصاصی خود را داشته باشد.

منبع:برق نیوز

مقالات

AVRCaterpillarComapCumminsDatakomdeutzDSELOVOLperkinsSKLVOLVOاس کا الپرکینزتعمیر دیزل ژنراتورخرید دیزل ژنراتوردیزل ژنراتوردیزل ژنراتور ایرانیدیزل ژنراتورSKLساخت تابلو دیزل ژنراتورسرویس ونگهداری دیزل ژنراتورقطعات دیزل ژنراتورقیمت دیزل ژنراتورکاترپیلارلوول،دویتس،اگزوز،منبع اگزوز،توربوشارژ،گاورنر،کنترلر،ولتاژ_رگولاتور،SKLلیست قیمت دیزل ژنراتورنصب_دیزل_ژنراتورولو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شش + = 7